بهزاد شعبانی

توسعه دهنده پی‌اچ‌پی و لاراول

لاراپخش - مهندسی نرم‌افزار و مباحث مرتبط با آن

مدتی پیش به دعوت دوست خوبم، آقای امیر علیان، به لاراپخش رفتم و در مورد مباحث مربوط به مهندسی نرم‌افزار بحث و گفتگو کردیم. این پادکست حدود یک هفته پیش منتشر شد و من هم تصمیم گرفتم این پادکست رو برای خواننده‌های بلاگم به اشتراک بگذارم.

لاراپخش، یک پادکست با محوریت لاراول هست که هر هفته منتشر میشه، و در اون به همراه مهمون‌های برنامه به بحث و گفتگو در مورد برنامه‌نویسی و فریم‌ورک‌ها پرداخته می‌شه.

این پادکست سه قسمتی هست با موضوعات زیر هست:

قسمت اول

  1. تعریف مهندسی نرم‌افزار
  2. برنامه نویسی شئ‌گرا (Object Oriented Programming)
  3. رعایت کردن یا نکردن اصول مهندسی نرم‌افزار؟
  4. آنتی پترن ها - Anti Patterns
  5. ۵ اصل موسوم به SOLID

قسمت دوم

  1. تجربی بودن یا آکادمیک بودن یادگیری مهندسی نرم‌افزار؟
  2. فرق برنامه نویس بودن با اجرا کار بودن
  3. UML چی هست؟
  4. لزوم استفاده از چارت و UML در پروژه ها؟
  5. ارتباط برنامه نویسی شی گرا با مهندسی نرم‌افزار
  6. دیزاین پترن ها | Design Patterns
  7. ‏Repository Pattern

قسمت سوم

  1. ‏Repository Pattern | مزایا و معایب آن
  2. منابع یادگیری Design Patternها
  3. چرا Design Pattern ها را یاد بگیریم؟

خوشحال میشم نظراتتون رو با من و بقیه به اشتراک بگذارید، می‌تونید همینجا و یا در صفحه پادکست، نظراتتون رو به اشتراک بذارید

امیدوارم مفید بوده باشه.

comments powered by Disqus